Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inovace procesů ve stavebním podniku
Kocourková, Gabriela ; Měšťanová,, Dana (oponent) ; Hromádka, Vít (oponent) ; Skála,, Petr (oponent) ; Tichá, Alena (vedoucí práce)
Tato práce mapuje problematiku inovací a inovačního podnikání. Disertační práce je zaměřena na charakteristiku produktových a procesních inovací ve stavebním podniku. Cílem disertační práce je zmapování situace v oblasti inovací, zdrojů financování a měření efektivnosti inovačních procesů v obecné rovině i v kontextu stavebních podniků s využitím dotazníkové ankety. Hlavním cílem je vymezení metodického postupu pro sanaci stavebního podniku v krizi s využitím procesních inovací a jeho ověření na případové studii ve stavebním podniku.
Využití online komunikace nejen ve výuce angličtiny
LIŠKOVÁ, Iva
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využívání mezinárodní online komunikace v hodinách angličtiny na 2. stupni základních škol. Informační a komunikační technologie mají v tomto případě posloužit ke zvýšení efektivity výuky a také ke zvýšení vnitřní motivace ke studiu anglického jazyka, a to poskytnutím autentického prostoru pro komunikaci se zahraničními žáky podobného věku. Výraznou roli v takové komunikaci hrají průřezová témata a mezipředmětové vztahy s důrazem na zeměpis. V rámci teoretické části práce jsou prozkoumána teoretická východiska mezinárodní online komunikace, za účelem zvýšení potenciálu jejího využití ve výuce. Diskutovány jsou proto klíčové kompetence zejména digitální a komunikativní. Dále také pedagogické a psychologické aspekty tématu. Praktická část se již zaměřuje na konkrétní využití v praxi, přičemž prvním cílem je aktivitu připravit, vyzkoušet a reflektovat. Druhým ověřit, zda mají aktivity opravdu takový efekt, jaký byl zamýšlen - obzvláště rozvoj kompetencí a zvýšení motivace.
Pohlavní soustava ve výuce biologie člověka na střední škole
NAVRÁTILOVÁ, Adéla
Tato diplomová práce se zabývá tématem výuky pohlavní soustavy člověka na středních školách v České republice a ve vybraných německých spolkových zemích, Bavorsku a Sasku. Cílem bylo zjistit rozdíly mezi výukou pohlavní soustavy v těchto konkrétních zemích a navrhnout vlastní výukové jednotky na toto téma a realizovat je v praxi. Rozdíly mezi českou, saskou a bavorskou výukou poskytly kurikulární dokumenty a dotazník rozeslaný mezi učitele z vybraných zemích. České kurikulární dokumenty popisují výuku pohlavní soustavy stručněji než německé a dotazníkové šetření přineslo informace o metodách, které jsou využívány při výuce. V praktické části této práce byly navrženy dvě výukové jednotky na toto téma, obsahující materiály pro studenty a metodická doporučení pro učitele. Obě jednotky byly vyzkoušené v praxi.
Možnosti využití inovativních metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti na I. stupni základní školy
Kozibratková, Karolína ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce nese název Možnosti využití inovativních metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti na I. stupni základní školy. Tato práce se zabývá metodami kritického myšlení, které vedou žáky k rozvoji čtenářské gramotnosti na prvním stupni základní školy. Teoretická část seznamuje s kurikulární reformou a jejími změnami. Zabývá se zde pojmy učitel, inovace a pedagogický konstruktivismus. Teoretická část práce vymezuje jednotlivé klíčové kompetence základního vzdělávání. Jejich rozvoj a naplnění jsou důležitým cílem ve vzdělávání. Dále se zabývá pojmem čtenářská gramotnost a jejími rovinami. Teoretická část se také zabývá programem Čtením a psaním ke kritickému myšlení, jehož východiskem je kritické myšlení a třífázový model učení, evokace, uvědomění a reflexe. Práce vymezuje některé metody kritického myšlení, které podporují čtenářskou gramotnost žáků. Výzkumná část práce se zabývá metodami kritického myšlení, které přispívají ke čtenářské gramotnosti žáků. Výzkumné šetření probíhá akčním výzkumem, při kterém je použita metoda pozorování. Výzkum zkoumá, jak metody kritického myšlení přispívají k rozvoji klíčových kompetencí a k rozvoji úrovně čtenářské gramotnosti žáků dle stanovených kritérií. Výzkum probíhá na základní škole, která se nezabývá inovativními metodami kritického myšlení. Klíčová...
Inovace procesů ve stavebním podniku
Kocourková, Gabriela ; Měšťanová,, Dana (oponent) ; Hromádka, Vít (oponent) ; Skála,, Petr (oponent) ; Tichá, Alena (vedoucí práce)
Tato práce mapuje problematiku inovací a inovačního podnikání. Disertační práce je zaměřena na charakteristiku produktových a procesních inovací ve stavebním podniku. Cílem disertační práce je zmapování situace v oblasti inovací, zdrojů financování a měření efektivnosti inovačních procesů v obecné rovině i v kontextu stavebních podniků s využitím dotazníkové ankety. Hlavním cílem je vymezení metodického postupu pro sanaci stavebního podniku v krizi s využitím procesních inovací a jeho ověření na případové studii ve stavebním podniku.
Možnosti využití inovativních metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti na I. stupni základní školy
Kozibratková, Karolína ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce nese název Možnosti využití inovativních metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti na I. stupni základní školy. Tato práce se zabývá metodami kritického myšlení, které vedou žáky k rozvoji čtenářské gramotnosti na prvním stupni základní školy. Teoretická část seznamuje s kurikulární reformou a jejími změnami. Zabývá se zde pojmy učitel, inovace a pedagogický konstruktivismus. Teoretická část práce vymezuje jednotlivé klíčové kompetence základního vzdělávání. Jejich rozvoj a naplnění jsou důležitým cílem ve vzdělávání. Dále se zabývá pojmem čtenářská gramotnost a jejími rovinami. Teoretická část se také zabývá programem Čtením a psaním ke kritickému myšlení, jehož východiskem je kritické myšlení a třífázový model učení, evokace, uvědomění a reflexe. Práce vymezuje některé metody kritického myšlení, které podporují čtenářskou gramotnost žáků. Výzkumná část práce se zabývá metodami kritického myšlení, které přispívají ke čtenářské gramotnosti žáků. Výzkumné šetření probíhá akčním výzkumem, při kterém je použita metoda pozorování. Výzkum zkoumá, jak metody kritického myšlení přispívají k rozvoji klíčových kompetencí a k rozvoji úrovně čtenářské gramotnosti žáků dle stanovených kritérií. Výzkum probíhá na základní škole, která se nezabývá inovativními metodami kritického myšlení. Klíčová...
Srovnání efektivnosti výuky pomocí inovativních a klasických metod
TOBOLKOVÁ, Kateřina
Cílem této diplomové práce je srovnání efektivnosti výuky pomocí inovativních a klasických metod. V teoretické části jsou popsány jednotlivé klasické a inovativní výukové metody a postupy, které lze využívat ve výchovně {--} vzdělávacím procesu. Cílem praktické části bylo zjistit, jaké výukové metody učitelé na 1. stupni ZŠ využívají, a které jsou pro osvojení si znalostí nejúčinnější. Dále srovnání efektivnosti výuky pomocí inovativních a klasických metod u žáků 4. ročníků v hodině přírodovědy. Pro zjištění nejpoužívanějších a nejúčinnějších metod ve vyučování byla použita metoda dotazníku. Z výsledku dotazníků vyplývá, že učitelé nejčastěji používají metodu vysvětlování, práci s textem, práci s obrazem, didaktické hry, skupinovou a kooperativní výuku a metodu diskusní. Převážná část respondentů odpověděla, že pro osvojení si znalostí žáků jsou účinnější metody inovativní. Z experimentu, při kterém byly použity metody klasické (vyprávění, vysvětlování, práce s textem) a metody inovativní (skupinová práce a brainstorming), bylo zjištěno, že efektivnější metoda pro osvojení si znalostí žáků, je metoda klasická. Tento výsledek byl zapříčiněn vyšší časovou náročností inovativních metod.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.